Готуємося до середньої школи

 

   Цього року 24 учні випускаються з  початкової школи СНВК «Лілея».  Завершується важливий етап в житті кожного випускника, який з маленької початкової школи виходить у велике шкільне життя.  Однією  з найпоширеніших проблем під час переходу з початкової школи в середню є складність адаптації учнів  до нових умов навчання та нових учителів.                                        Перехід до 5 класу оцінюється як більш дорослий період навчання. Це період формування особистого ставлення до навчання. Однак, не всі діти виявляються готовими до нього. Саме  на цьому рубежі, за свідченням психологів і педагогів, спостерігається зниження інтересу до навчання в школі, негативне ставлення до школи загалом, небажання виконувати навчальні завдання на уроках і вдома, порушення правил поведінки. 
   Щоб пом’якшити адаптаційний період та  створити умови для навчання прийняттю самостійних рішень, розвитку відповідальності та самостійності, напротязі навчального року проводились заходи по психологічному супроводу учнів 4 класу на етапі переходу до середньої школи. Програма супроводу сприяла формуванню позитивних взаємин між школярами, учителями та батьками, розвитку здібності дітей  до взаєморозуміння, підтримки, взаємодопомоги, формування культури психологічного життя. Ця програма передбачала зустрічі та спілкування психолога з дітьми, включення учнів в загальношкільні акції,   рольові, психологічні та розвивальні, дискусійні ігри, емоційно-символічні вправи та, творчі завдання. «Як ставитися до невдач», «Як повірити у свої сили», «Вчимося домовлятись», «Як поводитися в конфліктній ситуації», «Бережи здоров’я змолоду», «Мій герб», «Інтелектуальний профіль», «Карта моїх знань» та інші теми створювали умови для дослідження учнями себе і своїх можливостей.
      Остання зустріч була присвячена рефлексії ставлення до школи, вчителів, однокласників. На заняття були запрошені директор школи, вчитель класу та вихователь ГПД. Як учні сприймають свою школу, вчителів, що цікавого було в житті класу, якими власними здобутками вони пишаються, - ці та інші питання жваво обговорювалися на цій зустрічі. Кожен шукав найтепліші слова, щоб сказати про власну школу, вчителів, однокласників:
«Школа – ніби рай, у якому всім добре». Валерія Гончарук.
«Наша школа – найцінніший скарб, який боїшся загубити».  Богдан Манукян.
«Школа «Лілея» - це другий дім, у якому було затишно і зручно, де всьому навчився. Я люблю це місце і не забуду ніколи Школа – як велика машина. Якщо щось забрати, то вона не буде працювати». Артем Сумін.
«Наша школа – це скарбниця ігор і знань, у яких ти відкриваєш для себе свої здібності». Максим Рибалкін.
«Це велика сім’я, де вчителі – твої друзі, готові прийти на допомогу». Антон Салеомон.
«Школа –це велика родина, де вчителі твої тато і мама, ним ти можеш довіритись». Нікіта Лещенко.
«Лілея» - це річка знань, з якої п’єш і не можеш зупинитися». Марина Мрозек.
«Школа – це мій дім. В ньому вчителі прагнули, щоб ми йшли далі, вчилися вчитися». Саша Голікова.
ЩАСТИ ВАМ, ВИПУСКНИКИ!
Світлана Овсієнко, психолог