ЧУДОДІЙНА СИЛА ПІСКУ

  В сучасному світі людина все більше відходить від природи і забуває про свій природний початок. Саме пісок зможе нагадати первісні почуття і відчуття. Дітям і дорослим, особливо тим, які працюють з дітьми, подвійно корисно грати з піском. Коли в дитинстві ми грались в пісочниці, ніхто не стежив за нашими успіхами, не критикував і не вказував як правильно.  І це було маленьке дитяче щастя…

  В кожній групі нашого  дитсадка  є пісочниці і ігри з піском набувають все більшої популярності.  Ми використовуємо різні види піску: сухий пісок, вологий, кінетичний, кольоровий пісок для творчості, включаємо в роботу пісочницю з підсвіченням для анімації. Особливо добре використовувати пісок в період адаптації дитини до дитсадка та школи. Вправи та ігри для піскової терапії дуже захоплюючі,  діти отримують велике емоційне задоволення, удосконалюють координацію рухів, дрібну моторику, орієнтацію у просторі; проявляють вербальну і невербальну активність, допитливість у пошуково - дослідницькій діяльності; формують навички позитивної комунікації; розвивають сенсорно - перцептивні здібності, зокрема тактильно - кінестетичну чутливість. Пісочниця - це те соціальне середовище, де малюк пізнає радість, образу, дружбу, любов, бажання творити і руйнувати, вступає у такий складний світ людей.  А найголовніше – дитина відчуває себе творцем.    

   Метою піскової терапії є вільне вираження своїх емоцій, які часом важко зрозуміти і висловити словами.  За допомогою ігор педагог створює умови для профілактики та корекції таких психічних станів дітей, як підвищена тривожність, агресивність, гіперактивність та ін.
  Арттерапія – найкращий спосіб зустрітися зі своєю внутрішньою дитиною, прийняти себе таким, який ти є. Тому семінар – тренінг, який проводився для педагогів в системі психологічної просвіти, мав на меті показати  вправи для  роботи з піском, відчути чудотворну дію цього прекрасного природного матеріалу, пережити радість, звільнитися від затисків, поринути в дитинство. Під час рефлексії педагоги асоціювали роботу з піском з відпочинком, отримали  задоволення від вправ різної направленості: на згуртування, взаємодію, протиставлення, креативність, винахідливість, ризик, ініціативу, інтеграцію тощо. Така робота є доброю профілактикою емоційного вигорання, кращого розуміння себе і інших, пошуку ресурсів. Використання арттерапії в роботі з педколективом має системний характер і проводиться при тісній співпраці  психолога і викладача зображувальної діяльності. 
Світлана Овсієнко, психолог